BMW отиват на съд за нарушаване на патент заради хибридната технология на двигателя


26.11.2019


 BMW са обвинени заради действия по нарушаване на патент на американски доставчик на технологии за хибридни двигатели.

От Paice и фондацията с нестопанска цел “Abell” заявиха, че BMW са нарушили патентите им, включващи хибридни двигатели, според иск, подаден в четвъртък в Окръжния съд на САЩ и Мериленд. Базираната в Балтимор фондация Abell е инвеститор в Paice, която също е базирана в Балтимор.

Нарушение е установено при осем хибридни и plug-in хибридни автомобили на BMW, включително 330e iPerformance, 530e iPerformance, 750e xDrive iPerformance, i8 Roadster Plug-in и Mini Countryman Plug-in.

Paice разкриха конфиденциални подробности за нашата технология за хибридни превозни средства с BMW добросъвестно“, заяви в изявление изпълнителният директор на Paice Робърт Освалд. "Вместо да договарят лиценз за нашата технология, BMW взеха наученото от Paice и го използваха за собствена печалба."

От BMW отказаха да коментират продължаващите съдебни спорове.

Paice бяха замесени в подобни съдебни спорове с няколко автомобилни производителя, включително Ford, Toyota, Hyundai и Kia. Тези автомобилни производители платиха на Paice да лицензират своите технологии. Paice е основана от руския емигрант и инженер Алекс Северински, за да комерсиализира работата му по метод с високо напрежение, осигуряващ повече мощност газо-електрически хибридни двигатели.


Нарушени отношения

В началото на 2000-те Paice научи BMW как тяхната патентованата технология може да увеличи ефективността на горивото и да намали вредните емисии, без да жертва представянето на пътя и удоволствието от шофирането, се твърди в иска. Компанията проведе лични срещи и сподели технически материали с висшето ръководство и инженерите на BMW.

„От BMW с готовност изразиха интерес към технологията на Paice, защото BMW все още акцентираше върху своята дизелова технология и изоставаше години зад други водещи автомобилни производители, които активно преследват хибридите“, се казва в оплакването от 31 страници. BMW в крайна сметка пренебрегнаха Paice, след като научиха какво може технологията на им, отбеляза архивът.

През 2005 г. BMW се присъединява към хибриден системен алианс с DaimlerChrysler и General Motors. Paice имаха няколко срещи с GM и DaimlerChrysler в началото на 2000-те и предоставиха на DaimlerChrysler своите алгоритми за компютърно моделиране и управление. Съюзът се разпусна през 2009 г., като автомобилните производители отбелязват, че хибридната система е твърде скъпа и няма бъдеще, се казва в жалбата на Paice.

"На следващата година BMW пусна единственото си превозно средство с тази скъпа система - BMW X6 SUV, но малко по-късно го извади от пазара", се отбелязва в оплакването. "Но в следващите няколко години BMW започна да използва фундаменталните знания усвоени от Paice, като добави хибридни и plug-in хибридни модели към своята гама от автомобили с забележителен успех."